Utställning, valpar och lekträffar.

Mycket har hänt sen senaste inlägget. Smulans husse och matte har skaffat inte en utan TVÅ valpar som jag nu har fullt upp att ena stunden leka med och andra stunden uppfostra. När Ingrid och Pelle var och hämtade valparna var Smulan med upp till Karlstad och bodde hos mig under den helgen. Hon var lite sur ibland men jag la bara på charmen så glömde hon snabbt bort det och vi kunde leka som vanligt.

Smulan och jag leker nästan varje dag vilket har gjort mig smal och smäcker. Husse tyckte å andra sidan inte att jag var lika smäcker så nu går jag på byggar kost så jag ska "fylla ut" som tant Ingrid i Örebro sa. :)

Och när vi ändå är inne på Örebro så var ju anledningen till att jag var där mitt deltagande i min första officiella utställning. Hur gick det då? Jo man ska väl inte klaga för jag fick en etta och det är ju inte fy skam, men jag skulle allt ha velat bli placerad också, någonstans väldigt nära sekritariatet där alla dom andra förstaplats tagarna fick stå hade suttit fint. Dagen var dock väldigt bra för Enchanters med fina placeringar och bästa uppfödare så jag är stolt över dem.

Har varit på lekdejt också. Kapptävlat med en spinkig hund som var grymt snabb. Jag skulla hu vunnit om jag hade velat men jag ville inte vinna så han fick springa ifrån mig. Husse sa att rasen hette Whippet. Störtlöjligt! :)
Fast han var inte den enda hunden som var där. En Kinesisk nakenhund som var jätte arg. Han gav jag lite stryk när han tittade åt ett annat håll hehehe. Annars var vi ett kul gäng som sprangrunt och lekte.

Kastar in lite bilder från utställning, valpar och på den där Whippeten och några fler från hundträffen.


Valparna heter Amanda och Fester. Amanda är en Old English Bulldog och Fester är en American Bulldog (den vita).


Från Utställningen i Örebro.

Smulan var med och var ledsen för att hon inte fick va med i ringen.


Lekträffen vid amfium.
Jag värmer typ bara upp här.
Jag är så grymt snabb!
Han var väl rätt snabb han med. :P
Där är den nakna hunden och en sån där brandmanshund. Prickig söt liten donna den där. :)

Den 22/5 är en stor och spännande dag. JAG SKA TRÄFFA DEN BERYCKTADE KINGSTON!!!!!!!!!!!!
Vi ska åka hem till han för vi ska på utställning den 23/5 tillsammans. Hans husse ska springa Göteborgsvarvet dagen innan så vi ska även titta på när han flåsar förbi.
Som ni förstår kommer uppdatering av sidan efter det. Förhoppningsvis har jag en ny polare och en förstaplacering på boxerspecialen i Lerum att skryta om då.

Peace out!

Kommentarer
Postat av: Kingston

Jag längtar efter att få visa dig skogen och allt fint runt omkring... / Kingston :-)

2010-05-09 @ 16:47:26
Postat av: Kingston

Fina agilitybilder på mig på bloggen!

/Kingston

2010-05-11 @ 18:13:46
URL: http://kingstons.moonfruit.com/
Postat av: Christian o Jasmina

Affe är en verkligt supersnygg kille! Gillade bilderna och din blogg.

2010-08-03 @ 22:22:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0