Grabbvecka i Växjö

Tidigt i Lördags den 5/2 åkte matte hem till Värmland vilket innebar att jag och husse ska vara själva i Växjö. Det har inte riktigt blivit så kan man nog säga. För på Lördag eftermiddag kom husses föräldrar ner och stannade tills på Söndag. Alltid kul att träffa dem speciellt husses pappa då det är bra tuggmotstånd i honom. :)
Nu trodde ju jag att nu blir vi ensamma men icke sa nicke. Det andra besöket kom på Måndag och det var husses syster och hon stannade ända tills idag (Onsdag).
Mewn vad har vi gjort då? Jo det har varit mycket lek. Växjö är ett hundtätt område vilket betyder MÅNGA kompisar. Jag har lekt med Charlie som har växt lika mycket somn mig. Kul att se honom och att få springa i skogen och brottas. Lägger ut några bilder här nedanför på Charlie och mig men även på Jessica.





Det här var den roliga delen av veckan. Dock har vi den andra delen också. Jag har kliat mig så fruktansvärt i örat i några dagar här nu och husse fick göra rent i det pga att det var massa brunt äckel i det. Av dessa anledningar plus den doft som kom ur örat listade husse ut att det var en öroninflamation det rörde sig om så han beställde tid hos Djursjukhuset i Växjö. Efter vissa förseningar fick vi träffa vetrinären som grävde i mitt öra med en topps och försvann sen en stund. När hon kom tillbaks talade hon om att jag hade svamp i örat och att det blivit en inflamation. Sköterskan som matat mig med godis under hela vår vistelse kom och gjorde rent mitt öra och skickade sen hem oss med ett recept på örondroppar.
En viktig sak att påpeka i detta fallet var det att vi var där på en kvälls tid och det kostade ändå mindre än det gjorde i Karlstad.
Här är några bilder från sjukhuset.



Bara för att man e på sjukhus måste man inte va vaken hela tiden.

Grabbveckan är iofs inte slut än men husse har tenta på Fredag så han måste ha datorn för sig själv så vi får se när nästa inlägg kommer.

Undrar när den där kaxiga gammla boxergubben från Göteborg skulle komma upp och få sig en läxa? Eller om jag måste åka hem till honom då han kanske inte klarar av längre resor såhär på ålderns höst? :)

Kommentarer
Postat av: Kingston

Kära Alf!

Jag är en boxer i mina bästa år och inte alls gammal och trött som du antyder!!! Jag har tyvärr inte haft vägarna förbi Karlstad, eftersom jag har haft fullt upp med att äga min nya skog som finns runt mitt nya hus. Det tar ganska mycket på krafterna att få alla i skogen att förstå att det är min skog. Den enda som fortfarande inte verkar förstå är Paso...han är jag lite rädd för faktiskt... Den närmsta tiden kommer jag vara upptagen med att titta på OS, men efter det så kan vi gärna ses. Fast min matte säger att vi måste gå promenader ihop för du är så liten och klen att du går sönder om jag ska leka med dig ( plus att du visst var lite rädd också...)



Mvh Kingston

2010-02-15 @ 07:07:28
URL: http://kingstons.moonfruit.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0