Åter igen

Vi ber om ursäkt för att vi inte har uppdaterat bloggen på länge! Men tro inte att vi legat på latsidan bara för det!

Vi har hunnit med en utställning här i karlstad där Affe slutade tvåa med HP. Vi fick bedömningen med oss hem och där kunde vi läsa att affe var för dagen "lätt och fluffig" och att han hade "en flat haka". Fluffig?! Flat haka?!
Ja vi har funderat över bedömningen men vi har helt enkelt fått lägga ner.

Tyvärr blev det inga bra bilder från utställningen då de var ganska mörkt i ridhuset där vi var!



Affe har även haft nässelfeber. Han fick stora utbuktningar på hela kroppen och det såg verkligen inte trevligt ut! Men Affe led inte så mycket av det, han åt, drack och sprang och busade som vanligt ändå. Men det var någonting som han inte tålde. Jag provade att ta bort filtar, handdukar och var först inne på att han inte tålde det nya tvättmedlet. Men det blev inte bättre så det var inte det. Tillslut, efter ett ihärdigt dektektivarbete, kom jag äntligen på det! Alf tålde inte min doftpåse vanilj/lavendel som jag hade köpt och ställt i badrummet. När jag tog bort och slängde den så försvann även alla utbuktningar och de har inte kommit tillbaka!! Så får er hund utbuktningar/nässelfeber, kolla så det inte står någon doftpåse någonstans!


Vi har flyttat också, jag och Affe. Vi har fått en egen lya centralt här i Karlstad. Affe har därmed fått ett eget krypin faktiskt där han har sin bia-bädd och sina leksaker. Här ser ni Affes Hörna:









I och med flytten så kom en ny soffa in i vårt liv. Denna soffa blev snabbt Affes vilopunkt, vilket ni ser här:








Idag har Affe OAVBRUTET sprungit allt vad han kan i närmare två timmar. Vi har nämligen varit ute och lekt och promenerat med Alfs kompis Harry som även han är en tjusig boxerkille. Dock är Harry över sex år så han orkade inte lika mycket som Affe, men det gjorde ingenting för när Harry var tvungen att vila så sprang Affe för båda två :) Här kommer det bilder ifrån dagens bravader:

full fart!

Här hoppar Alf ÖVER Harry

Snygg!







Lite bad!





Törstig







Skutt!


Bron blev trång!





Du kan inte ta mej!


SUPERDOG! :)









TADA!!!

Okej matte, jag posar nu då :)



Det var allt för denna gången!
Lämna gärna ett avtryck innan ni går :)


/Linn, Andreas & Alf



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0