Nu har jag kommit hem




Här sitter jag o min syster sover.


Den 17/10 blev jag hämtad av Linn och Andreas. Det är min matte och husse.
Jag o mina syskon blev ivriga när de kom och efter bara nån minut så hade min syster fått Andreas att börja blöda på hakan :-)

För att jag skulle visa matte och husse att jag är en bra hund så klättrade jag upp utan problem på köksstolen även fast jag egentligen är för kort. De blev imponerade.
Sedan åkte vi hem.

Jag tycker inte om att se mig själv i spegeln då jag tror att det är en annan farlig hund i huset. Då morrar jag o skäller ibland.
Jag tycker heller inte om när de ställer grindar för trappen. De måste jag ju välta för att kunna ta mig upp. Det tycker jag bara är tråkigt och tar energi. Det finns ju ingen grind som kan stoppa mej.

Jag tycker om att sova och helst då i knät! Det här med att sova ensam nånstans väntar jag med tills jag blir större. Nu utnyttjar jag min söthet och får närhet.





Toarullen är en rolig uppfinning. För ju mer jag drar, ju mer papper kommer det. Det har blivit lite av en hobby för mej att stå o dra toarulle.

Jag hetter ju Alf men kallas både för Affe och Houdini. Mitt senaste smeknamn kom till när jag tre gånger på samma dag lyckades rymma från min hundbur. På en biltur på 10 minuter rymde jag två gånger till mattes stora glädje. Det bästa är att jag vet hur dragkedjan fungerar. Jag kan alltså öppna buren utan att den går sönder. Jag gör helt enkelt så som husse och matte gör när de ska öppna den! Smart va? :-)

Ha tålamod! Jag uppdaterar snart bloggen med fler av mina äventyr!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0