Besökte husse i Växjö under helgen.

Under helgen var jag i Växjö och besökt husse. Matte och hennes föräldrar var visserligen också med men jag tror husse blev gladast av att se mig. Husses lägenhet var väldigt liten så hans soffa och vad han sa var en säng tog upp nästan all plats. Hur kul tror ni inte det var då när man kunde springa och busa i en så stor soffa!

Vid närmare undersökning av närområdet insåg jag att här var man inte den enda hunden. Det bokstavligen kryllade av andra hundar. Lyckades visa i stort sett alla andra hundar att jag tycker de är lite äckliga och att jag struntar i dem.
Det var då han kom, min nya polare. Han heter Charlie och vi är lika gammla. Han är en king charls spaniel och han har en bra storlek för att jag ska kunna dänga honom i backen, vilket jag har kommit underfund med att det är en av mina hobbys faktist. Charlie var i varje fall en kul prick som inte gav sig bara för att han fick lite stryk. Första mötet fick jag visa vem som bestämmde genom att jucka på honom, vilket gjorde att hans matte i frågasatte vår sexualitet. Som tur var talade min husse om vad det egentligen betyder så att det inte sprids konstiga ryckten om mig i Växjö.

Matte försökte med en fuling på en av våra skogspromenader också. Hon sprang och försökte gömma sig bakom några träd när husse höll mig upptagen. Fast hon kunde ju inte veta att jag redan är en grym spårare. Hon får helt enkelt anstränga sig lite hårdare nästa gång. Det var ju bara att köra nosen i marken och följa hennes doft.

Lägger ut några bilder på mig där husse och matte är med.Husse och jag kollar utsikten från fönstret. Husse och jag kollar in utsikten.Jag och matte hade lite svårt att hålla ögona öppna under filmkvällen
Husse försöker komma på varför jag inte får vara i sängen. Det är bra att va liten och söt.

Kommentarer
Postat av: Jotte

Tjena Brorsan!



Tänkte bara kolla hur läget ligger.. Och det verkar ju vara bra. De där människorna man bor hos tror ju bara att de är såå smarta men vi vet ju redan hur en slipsten ska dras, eller hur?



Hoppas att vi ses i en snar framtid (min mattes pappa bor i Karlstad så då kanske vi kan ses när vi åker dit?)



Ha det!

Jotte

2009-10-26 @ 16:40:12
URL: http://www.freewebs.com/marieshundar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0